ShaShinKi.com - Malaysia's Online Camera Shop!
Bicara kereta dan $$$
Sesuatu yang menggembirakan aku telah tiba...
sebelum balik kampung aku kat Perak,
bapak aku ajak ke Public Bank..
untuk setelkan bayaran kereta kesayangan aku..
beberapa minit kendian setel..
mak aih..lega btol..
hahaha aku syg keta kancil aku..

Lps balik dr kampung, aku dapat bonus perniagaan aku n adik aku RM1000..
igt nak bayar hutang kawan2 yg tertunggak...
tetiba bapak aku kata " p servis keta..gtau kedai servis Major"
alahai, kna p servis plak dah..
xpela, maybe dlm 200 or plg mhl pun 300..

so aku pun p la hantar kedai terbaik di Kedah..
bapak aku call dia pnya tokey n diorg mula wat keje servis..
tokey dia srh aku rest kat dalam bilik..
3 jam menunggu..lama betol servis kereta ...
kereta buruk nak jadikan baru balik la katakan..

then siap !!!
xde perubahan ape pun dr luaran..
aku tgk sama je..
xpela, p la bayar..
dia wat resit n bg kat aku..
MAK DATOK !!!
RM 483....

jeng jeng jeng...
ape sudah jadi, kereta xberubah tp harge mahal..
xpe, bayar jugak..
bila drive punye la sedap..best je..
pastu p alligment tayar, balancing tayar..
bayar plak RM25...

perghh..dah penat berjalan seharian..
air-con rosak, kena betolkan..
p servis air-con plak..
p la kedai air-con, lepas sejam menunggu, bayar RM60..

pak aku cal, tanya ttg stereng..
ok je tp hon xleh bunyi..
so diberi arahan untuk menukar stereng n cd player..
p kedai pakar audio, katanya duit aku xcukup utk tukar..
dia suggest boh Sun-Shade monitor je..
bleh tgh cd, dvd, vcd, USB..
so, aku pun tukar la..
suma sekali RM 300

alahai, bertukar dr RM1000 jadi RM 100 je...
baki 100, boh myk pun bleh abis...
aduhai, kena teruskan bisnes lagi la untuk bayar hutang kawan2...
sori ye kawan2...


0 Responses
ShaShinKi.com - Malaysia's Online Camera Shop!
  • ShaShinKi.com - Malaysia's Online Camera Shop!

    pengikut